esmaspäev, 15. juuni 2009

Tubli, Kesk!

Viimatises Keskpäevatunnis ütles Hõbemägi muuseas, et Keskerakond kasutab oma valimisstrateegiate väljatöötamisel professionaalsete väljamaiste kampaaniastrateegide abi. Hõbemägi sõnul tehakse korralikke kampaaniaid kahes riigis, USA ja Venemaa ning kuna viimast ei saa võtta sisepoliitilistel põhjustel, siis palgati USA mees(kond). Kõigepealt kommenteeriks seda väidet: tegelikult on väga raske tänapäeval tõmmata jooni USA ja Vene strateegilise kommunikatsiooni firmade vahele. Usakad kasutavad venelastest tööjõudu ja vastupidi, olenevalt vajadusest. Täiesti võimalik on, et palgati USA firma, aga sisulist tööd teevad venelased.

Aga mis seal vahet, kõva sõna on sellise sammu astumine. See on suur investeering, mis keskil kindlasti ära tasub, eelkõige siis valimistulemustega, aga ka pikemas persektiivis oma positsioneerimisega ja selle koha hoidmisega parteimaastikul.

Miks see on keski poolt tubli tegu? Põhjus lihtne: poliitlika kommunikeerimine tuleb usaldada proffide kätte. Ülejäänud erakonnad tõmblevad ikka oma telereklaamide ja valimiseelse lämina sees, samas kui Kesk rullib pidevalt, süsteemselt ja tõhusalt elektoraadist üle. Tegelikult tundus mulle juba mõnda aega, et Kesk on oma kampaaniates kahtlaselt süsteemne, kõrgemat-kaugemat eesmärki silmaspidav ning läbimõeldud oma tegevustes. See ei olnud juba mõnda aega mingi Priimägi poolt väljamõeldud elutants-surmatants. Selle kõige taga on näha plaani, süsteemi ja eesmärgistatust.

Meenutage natuke keski viimaseid kampaaniaid: rahvaküsitlus, mille esinduslikkus ei olnud oluline; allkirjade kogumine absurdel teemal ja soovita allkirju kuhugi esitada; ärritavate kleepekate kleepimine; tuntud meelelahutusinimeste värbamine pareisse või selle lähedale (linnavalitsussse); innojairja kaasamine; kasvõi tants häälte ülelugemise ümber. Ma isegi ei hakka rääkima Tallinna LV meediaimpeeriumist, see on ju suurepärane tööriist. Kõik need kampaaniad ja protsessid on hästi planeeritud ja läbi viidud, on süsteemselt läbi mõeldud. Räägivad-kommenteerivad inimesed, kes ei ole juhuslikud ja kes teavad, mida öelda. Suurepärane kommunikatsioonitegevus.

Selle kõrval tunduvad teised Eesti erakonnad ikka väga nõrgad. Reform proovib kohati peksta sisse telereklaamiga, saamata aru, et ainult reklaamist ei piisa valijate mõjutamiseks ning proovib kopeerida Keski mingite trükistega saamata aru strateegilise plaani vajalikkusest. IRL lõheneb pidevalt läbimuvvdjate ja rahvusradikaalide vahel, sotsid istuvad koos ja arutavad. Raha kah nagu eriti ei ole. Miks me siis imestame, et pööbel ja tiblad toetavad keski, keegi teine ju ei tegele elektoraadiga süsteemselt, ka valimiste-vahelisel ajal.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

 
blog.tr.ee