esmaspäev, 22. juuni 2009

Internet 2.1

Seoses innovatsiooniaasta ning osalusveebi mühisemisega meie ümber teen ratsionaliseerimisettepaneku. Pakun välja oma leiutise tarkadele arendamiseks (vabapatendiga, kasutage ja arendage seda mõtet! Kui kähhi hakkate selle pealt teenima, siis laske mulle kah füüri, küll firma leiab, mille kaudu lasta).

Ettepanek: kehtestada kogu veebile kasutaja-põhised filtrid.

Süsteem lihtne:

1. Hakates esmakordselt internetti kasutama, täidad kõigepealt IQ testi. IQ teatavasti vanusega ei muutu (ülikool lolli ei riku), seega ei pea seda testi kogu aeg üle tegema. Kui soovi on, siis loomulikult, keegi ei keela sul taas oma lolluses veenduda.

2. vastavalt testi tulemustele saad endale mingi filtreerimiskoodi, mis saab olema sinu internetitarbimise filtreerimise nullpunktiks.

3. Iga veebitekst saab omakorda mingi konkreetse filtreerimiskoodi. Loomulikult saab kõik sinu loodu meta-sildina kaasa sinu koefitsendi, sest tõenäoliselt lood sa oma IQle vastavat teksti, mis omakorda pakub huvi sinuga sarnase IQga inimestele, see kood jätab jälje maha ka igale veebile, mida külastad. Nii tekivad eri IQ tasemetega inimeste veebid

4. Igal kasutuskorral logid end veebi sisse ning näed ainult seda veebisisu, mis vastab sinu filtikoefitsendile ehk IQ-le või mida on külastanud eelkõige sinu filtreerimiskoodiga samas suurusjärgus koodi omavad kasutajad. Huvi korral saad loomulikult seda koefitsendi "akent" suurendada-vähendada ning enda koefitsenti muuta (teatud piirides), kuid ma arvan, et eriti seda viimast ei vaevu 95% kasutajatest tegema: sa tahad ikka lugeda ainult sellist kraami, mis on loodud sinu jaoks, muu on kas liiga tark või liiga loll.


Selle asja mõte on lihtne: veebi sisu korrastumine, ma näen seda, mida ma tahan näha. Loomulikult saab filtri teha õppimisvõimeliseks, lisamaks sinna võrdusesse veel su huvialad, keelelised ja geograafilised eelistused jne jms, aga vundamendiks oleks ikka IQ test.

Ma arvan, et sellise filtri kehtestamisega ma mõnikord piiluksin allapoole, natuke tihedamini ehk ülespoole, aga üldiselt haukaks mahlast keskteed, kus ma oma IQga olen. Ja ka kommerts-veebidele see süsteem meeldiks, saaksid nad ju reklaamiostjale pakkuda täpsemat sihtgruppi vastavalt IQle ja eelistele, kes mingit reklaami näeb.

Kuuldavasti mingid Tallinna noormehed on hakkama saanud sarnase uudistefiltriga. Kuid see on liiga kitsas, filtreerides vaid uudiseid ja vaid huvialade kaudu. Vaadake laiemalt, härrased!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

 
blog.tr.ee